Zorg voor het milieu is een kernwaarde van de Volvo Group. We streven ernaar om de negatieve effecten op het milieu van onze producten en activiteiten te verminderen.
Energiezuinige producten en oplossingen leveren aanzienlijke besparingen op voor onze klanten en hebben tegelijkertijd minder impact op het milieu. We kijken naar de impact op het milieu van alle stadia van de levenscyclus van een product: van de eerste schetsen op de tekentafel tot en met de gehele levensduur en het recyclen. Lees meer over onze oplossingen in het gedeelte R&D en innovaties.
We streven ernaar de ecologische voetafdruk door onze activiteiten te verkleinen. Dit omvat de volgende aspecten:
Volvo Group probeert met behulp van metingen en het stellen van doelen continue verbeteringen bereiken. Ook overwegen we alternatieven voor de bovengenoemde aspecten die gevolgen hebben voor het milieu. Door het nemen van voorzorgsmaatregelen kunnen we ook gezondheidsproblemen voorkomen. Lees meer over onze inspanningen in
Milieubeleid van de Volvo Group (PDF, 9,4 MB)
De Volvo Group rapporteert milieugegevens sinds 1991. De laatste kwantitatieve gegevens worden gepresenteerd in het en in de GRI (G4) Index (PDF, 3.6 MB). Volvo Group was de eerste autofabrikant die werd goedgekeurd conform het WWF Climate Savers-programma. Dit programma wil op korte termijn actie ondernemen in de strijd tegen klimaatverandering. Lees meer over de inzet en de resultaten op de pagina van het WWF.
Sociale verantwoordelijkheid (CSR) betekent dat de Volvo Group op een verantwoordelijke wijze zaken wil doen, waarbij wordt gekeken naar belanghebbenden, en waarbij waarde wordt gecreëerd voor onze bedrijven en de maatschappij.