Onze wereldwijde aanwezigheid

Volvo Group in het kort

100 000

Aantal werknemers van Volvo Group.

18

Landen waar we productievestigingen hebben.

190

Markten waarop we onze producten verkopen.

Verkoop- en servicepunten

Technische gegevens

• De producten van de Volvo Group worden verkocht en gedistribueerd via onafhankelijke dealers en via vestigingen die volledig eigendom van de Volvo Group zijn.

• Meer dan 800.000 voertuigen van de Volvo Group zijn online verbonden via verschillende telematicaoplossingen.

• In 2018 vertegenwoordigden onze dienstverlenende activiteiten ongeveer 20% (21) van de nettoverkoop van de Volvo Groep.

• Financial Services leverde financieringsoplossingen voor 24% van de producten van de Volvo Group in de markten waar financiering wordt aangeboden.

• 90% van alle distributiecentra beschikt over een ISO 14001-certificering.

• Onze producten worden onderworpen aan een levenscyclusanalyse zodat we weten wat hun impact op het milieu is.

• Via het Responsible Sales Process hebben we 105 beoordelingen uitgevoerd voor verkoop aan landen met een hoog risico.

Onze medewerkers zijn ons belangrijkste bezit

Onze medewerkers zijn ons belangrijkste bezit

Succesvolle organisaties hebben één kenmerk gemeen: ze werken met bekwame en betrokken mensen. En in een wereld waar talent schaars is, wordt het voor de Volvo Group steeds belangrijker om met succes de juiste mensen aan te trekken, vast te houden en op te leiden. Onze cultuur moet betrokkenheid en prestaties stimuleren.

Goede vraag op veel markten

Nadat meer dan twintig jaar geleden de focus is verlegd naar bedrijfsvoertuigen, is de Volvo Group uitgegroeid tot de op één na grootste fabrikant van zware trucks ter wereld en een van de grootste fabrikanten van bussen, touringcars en bouwmachines. Ook is de Volvo Group tegenwoordig een toonaangevende fabrikant van zware dieselmotoren en scheeps- en industriële motoren. In 2018 bleef de wereldwijde vraag op veel markten goed.

Onze locaties in één oogopslag
Volvo Group Europe

Europa

In de trucksector wordt de markt voornamelijk gedomineerd door de merken Volvo Trucks en Renault Trucks. De grootste markten zijn Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland, Zweden en Rusland.
We produceren trucks, bussen, bouwmachines en motoren in 20 vestigingen in Europa. Vooral in Zweden, België en Frankrijk, maar we hebben ook een grote productievestiging in bijvoorbeeld Polen.

Volvo Group België

Volvo Group Frankrijk Motorfabriek in Vénissieux

Volvo Group Nederland

Volvo Group Polen

Volvo Group Zweden

Volvo Group UK & Ireland

Volvo Group Rusland

Samenvatting van Europa in 2018

  • Nettoverkoop: SEK 160,591 M (141,597)
  • Aandeel van nettoverkoop: 41% (43)
  • Aantal vaste werknemers: 49,694 (47,561)
  • Aandeel van vaste medewerkers in de Volvo Group: 54% (55)
  • Het aantal registraties van zware trucks in Europa 30 bleef hoog en steeg met 4% in vergelijking met 2017.
  • Het marktaandeel van Volvo Trucks van 15,9% was iets lager dan het historisch hoge niveau van 16,8% in 2017. Renault Trucks behaalde een marktaandeel van 8,9% (8,6).
  • De markt voor bouwmachines groeide met 13%, dankzij de sterke groei in Rusland en de groei in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Italië.
Afrika en Oceanië

Afrika en Oceanië

De grootste markten in dit gebied zijn Australië, Zuid-Afrika, Algerije, Marokko en Nieuw-Zeeland.

In Australië bouwen we onze beide truckmerken Volvo Trucks en Mack Trucks. De productie vindt plaats in één fabriek in Brisbane.

In Zuid-Afrika worden de modellen Volvo Trucks en Renault Trucks geassembleerd in een gemeenschappelijke fabriek in Durban. En in Pretoria produceren we modellen voor UD Trucks.

Volvo Group Wacol Site

Samenvatting van Afrika en Oceanië in 2018

• Nettoverkoop: 25,182 M (21,391)

• Aandeel van nettoverkoop: 6% (7)

• Aantal vaste werknemers: 2,474 (2,361)

• Aandeel van vaste medewerkers in de Volvo Group: 3% (3)

• De vraag naar trucks in Australië was erg sterk.

• De markt voor zware vrachtwagens in Zuid-Afrika steeg met ongeveer 6% tot 20.000 eenheden, terwijl de vraag in Noord-Afrika zwak bleef.

• Over het algemeen lag de vraag naar bouwmachines in landen met een grote mijnbouwsector op een goed niveau.

Volvo Group Asia

Azië

In Azië hebben we negen productievestigingen.

In India is de productie geconcentreerd in Bangalore, waar we bussen, trucks en bouwmachines fabriceren. Ook bouwen we trucks in een joint-venture met Eicher in de Indiase stad Pithampur.

In China bouwen we bussen, motoren en bouwmachines in Sjanghai. We hebben in China ook twee joint-ventures met truckfabrikant Dongfeng Trucks en met SDLG, producent van bouwmachines.

Volvo Construction Equipment heeft een productievestiging in Changwon, Zuid-Korea, en een fabriek in Ageo, Japan, waar trucks worden geproduceerd voor het merk UD Trucks, en motoren en transmissies.
De grootste markten zijn Japan, China, Zuid-Korea, Indonesië en India.

Volvo Group China

Volvo Group India Volvo Group Hosakote


Samenvatting van Azië in 2018

• Nettoverkoop: SEK 76,976 M (68,511)

• Aandeel van nettoverkoop: 20% (20)

• Aantal vaste werknemers: 16,888 (16,526)

• Aandeel van vaste medewerkers in de Volvo Group: 18% (19)

• De Chinese markt voor bouwmachines groeide met 33%, met een aanhoudend positieve ontwikkeling bij de grote graafmachines, compacte graafmachines en wielladers.

• Van de belangrijkste truckmarkten van de Volvo Group in Azië zijn de Japanse, Chinese en Indiase markten voor zware trucks allemaal gegroeid in vergelijking met 2017.

Noord-Amerika

Noord-Amerika

In Noord-Amerika zijn Volvo Trucks en Mack Trucks de grote merken voor onze trucks, en voor de bussen zijn dit Volvo Bus, Prevost en Nova Bus.

We hebben op tien plaatsen productievestigingen. In de VS bouwen we trucks, motoren, bouwmachines en bussen. De productievestigingen bevinden zich voornamelijk aan de oostkust zoals in New River Valley en Hagerstown. In Canada en Mexico bouwen we bussen.

Volvo Group Noord-Amerika Volvo Group Hagerstown
 

Samenvatting van Noord-Amerika in 2018

• Nettoverkoop: SEK 106,948 M (83,998)

• Aandeel van nettoverkoop: 28% (25)

• Aantal vaste werknemers: 17,845 (15,882)

• Aandeel van vaste medewerkers in de Volvo Group: 19% (18)

• De markt voor zware trucks steeg met 27% in vergelijking met 2017.

• Volvo Trucks herwon marktaandeel terwijl Mack wat marktaandeel verloor. Volvo Trucks kwam op 10,3% (8,3) en Mack op 6,7% (7,3).

• Het aanhoudende succes voor de motoren en versnellingsbakken van de Volvo Group droeg bij tot een positieve ontwikkeling in de serviceactiviteiten.

• De markt voor bouwmachines groeide, voornamelijk als gevolg van de toegenomen vraag naar graafmachines, knikdumpers, grote wielladers en producten voor wegvoertuigen.

Zuid-Amerika

Zuid-Amerika

Onze grootste markten in Zuid-Amerika zijn Brazilië gevolgd door Peru, Chili en Argentinië. Volvo Trucks en Mack Trucks zijn de belangrijkste truckmerken.

In Brazilië zijn er al vanaf 1977 productiewerkzaamheden en nu hebben we er twee fabrieken. In Curitiba bouwen we trucks, buschassis, cabines, motoren en versnellingsbakken. En in Pederneiras produceren we bouwmachines.

Volvo Group Brazilië

Volvo Group Peru

Volvo Group Mexico
 

Samenvatting van Zuid-Amerika in 2018

• Nettoverkoop: SEK 21,138 M (17,241)

• Aandeel van nettoverkoop: 5% (5)

• Aantal vaste werknemers: 5,228 (4,774)

• Aandeel van vaste medewerkers in de Volvo Group: 6% (5)

• De vraag op de belangrijke Braziliaanse truckmarkt nam sterk toe, met een stijging van 67% voor zware trucks.

• De vraag op andere Zuid-Amerikaanse markten lag op een goed niveau.

• De Zuid-Amerikaanse markt voor bouwmachines groeide weer vanaf een zeer laag niveau met 24%, voornamelijk als gevolg van de groei in Brazilië.

Werken bij ons

Help ons de wereld in beweging te zetten

Word onze nieuwe collega

Wij hebben de perfecte job voor u

Meer informatie over Volvo Group

Wat we doen

Wat we doen

Zonder het soort producten en diensten die de Volvo Group biedt, zouden de maatschappijen waarin de meesten van ons leven, niet vlot werken. Net zoals een kringloopsysteem zijn onze trucks, bussen, motoren, bouwmachines en financiële diensten betrokken bij vele functies waarvan de meesten onder ons elke dag gebruikmaken.

Wat we doen
Onze waarden

Onze waarden

Onze bedrijfscultuur wordt bepaald door hoe we met elkaar, met onze klanten en onze maatschappij in zijn geheel omgaan om onze zakelijke doelen te behalen. Deze cultuur die is geworteld in onze geschiedenis, is cruciaal voor het succes van ons bedrijf op de lange termijn. Het is de basis waarop al het andere is gebouwd.

Onze waarden
Nieuws en media

Nieuws en media

Nieuws en media